رئيس مرکز شماره گذاري خودرو پليس راهور ناجا:
بعيد است ممنوعيت شماره گذاري خودروهاي توليد داخل اجرايي شود
یزدفردا- توقف شماره گذاري خودروهاي توليد داخل به لحاظ عمل نکردن به تعهدات اين خودروسازان نسبت به تحقق اهداف اين طرح ، از سوي ناجا امري بعيد است مگر اينکه اين محصولات به لحاظ ايمني و آلايندگي هوا استاندارد نباشند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، با توجه به اينکه اعمال ممنوعيت از سوي ناجا نسبت به عدم شماره گذاري خودروهاي توليد داخل منوط به استاندارد نبودن اين توليدات است و از طرفي گفته شده در صورتي که اين خودروسازان در رابطه با اجراي طرح خروج خودروهاي فرسوده ستاد تبصره 13، به تعهدات خود عمل نکنند ، از ابتداي سال آينده شماره گذاري آنها متوقف خواهد شد اما بنا به گفته رئيس مرکز شماره گذاري خودرو پليس راهور ناجا ، در اين زمينه هيچ گونه هماهنگي صورت نگرفته است.

سرهنگ محمد رضا غلامي در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نقش ناجا در اجراي طرح خروج خودروهاي فرسوده ستاد تبصره 13، صدور گواهي اسقاط است. بنابراين در رابطه با توقف شماره گذاري خودروهاي توليد داخل به لحاظ عمل نکردن به تعهدات اين خودروسازان نسبت به تحقق اهداف اين طرح ، از سوي ناجا امري بعيد است مگر اينکه اين محصولات به لحاظ ايمني و آلايندگي هوا استاندارد نباشند.

وي تصريح کرد: هنگامي که روزانه بيش از يک هزار دستگاه خودرو وارد سيستم حمل و نقل شهري کشور مي شود ، نمي توان انتظار داشت اين خودروها که اغلب توليد داخل هستند ، شماره گذاري نشوند. اگر چنين اعمال تنبيهي نيز بخواهد اعمال شود بايد با انجام کارهاي مطالعاتي و هماهنگي بيشتر با پليس راهور ناجا مصوب و به اجرا در آيد ، نه اينکه از سوي يک بخش چيزي عنوان شود که مجري آن هيچ اطلاع قبلي نسبت به اجراي چنين اعمالي نداشته باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا